ח"כ יעקב אשר: "הממשלה מתה, רק תעודת הפטירה עוד לא יצאה"

אסתי פלד No Comments on ח"כ יעקב אשר: "הממשלה מתה, רק תעודת הפטירה עוד לא יצאה"

ח"כ יעקב אשר למימרן ב"מהדורה המרכזית": "הממשלה מתה מזמן, רק שתעודת הפטירה עוד לא יצאה. היום הקריסה הייתה בולטת לעין משהו מפורק ומעורר רחמים" | "המפלגות החרדיות חייבות לעשות כל מאמץ כדי שלא נלך לבחירות, גם הליכוד כבר מבין את זה. אפשר להגיע להסכמות ולקווי יסוד של שמירת הסטטוס קוו, וזו המטלה שלנו – מפלגות הלוויין".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חה"כ יעקב אשר ב"מהדורה המרכזית" עם אבי מימרן: "לא רק היום כבר זמן רב שנראה שהממשלה הולכת לקראת הסוף. אבל היום קריסת הקואליציה הייתה בולטת לעין, אין הצבעה חברי הכנסת בחוץ. מר"צ ישבו בפרסה, בחוץ. זה נראה משהו לא מנוהל כמעט מפורק, מעורר רחמים אך גם תקוות לאפשרות של ממשלה חדשה".

"אנחנו לא צריכים לדאוג, הם יעשו את השיקולים שלהם לעזוב, הם לא יעשו לנו טובה. לניר אורבך יש אידאולוגיה, יש לו ערכים. הוא נשאר שנה מתוך החברות לבנט אבל רואים על הפנים שלו. אני אומר לכולם, רןאים את הקריסה של הקואליציה אבל תעודת הפטירה לא יצאה. המפלגות החרדיות חייבות לעשות כל מאמץ כדי שלא נלך לבחירות, גם הליכוד כבר מבין את זה. יש קואליציית ימין רחבה והומוגנית".

"הערכה שלי להקמת ממשלה בלי בחירות מבוססת על ההיגיון הבריא שאנשים הגיוניים כמו גדעון סער מבינים שהם לא יבואו לקדנציה נוספת. סיבה נוספת שיותר קל לנו לשכני את אותם שותפים פוטנציאליים, יש הרבה דם רע בין פורשי הליכוד וימינה לבין המפלגה הגדולה. אנחנו יכולים להגיע לקווי יסוד של שמירה על הסטטוס קוו. האם יש הבדל אידאולוגי בין סער לנתניהו? יש הבדל בין אורבך לשטייניץ? הציבור לא צריך בחירות, אפשר להגיע להסכמות וזו המטלה שלנו – מפלגות הלוויין".

"ברור שחלק מהעניין, אף אחד לא חושב שיש לנו משהו נגד יהודה ושומרון. ברור שיש לנו ניגודי אינטרסים, תראו סמוטריץ וטיבי הצביעו נגד. היום, מה שהיה ראינו את נעמה לזימי עומדת ובוכה שהממשלה מטרפדת לה את חוק שכר המינימום שאני הייתי בין החותמים עליו. באה הקואליציה ומטרפדת עם כל מיני סיפורים שיטפלו אחרי. ודאי שהסיוע של חברי הקואליציה מביא את התוצאות הללו".

"מה שצריך לעשות זה פשוט להקים ממשלה מיד, לבטל אחד לאחד את הדברים שהממשלה עשתה היום ולקדם את הדברים שקשורים ליוקר המחייה. עשינו את זה, ביטול החלטות הממשלה משנת 2012-13. בזמן הקורונה כשהיה משבר חמיר מאוד, שר האוצר ישראל כץ ידע לטפל בפיצויי העצמאים. פגשתי היום את נציגי העצמאים שאמרו שעדיין לא התמודדה עם נזקי האומיקרון. אפשר להקים ממשלה תוך ימים ספורים, צריך לקחת על עצמנו את פעולות התיווך אחרי הכישלון הקולוסאלי של הממשלה האחרונה".

אשר סיכם את הראיון ואמר: "לפעמים לא צריך לשמוע חדשות אלא ליצר אותן, כשעידית סילמן פרשה היא פרשה בגלל שהיא ראתה לאן גרר אותה בנט – ככה יעשו גם אחרים, אנחנו לא צריכים להוציא את זה החוצה".



0 תגובות